Democrația potlogarilor
-
Au ajuns la urechile amărâte de perspectiva sumbră a foametei, a
neîndestulării, a burților căptușite
The post Democrația potlogarilor first appeared on ...
Internet 3D
The Multiverse Network, Inc., compania ce construieste cea mai mare retea de jocuri multiplayer online (MMOGs) si lumi virtuale 3D, a lansat Multiverse Platform versiunea 1.0, un soft ce ofera echipelor de creatie digitala tehnologia, uneltele si mijloacele necesare pentru a crea relativ usor lumi virtuale pentru aproape orice scop, de la jocuri pina la aplicatii business. Initial in versiunea beta, Multiverse Platform a atras peste 11,000 de echipe de dezvoltatori din intreaga lume. Filozofia e simpla: dezvoltatorii pot folosi platforma gratuit insa in cazul aplicatiilor comerciale sunt obligati sa plateasca 10% din veniturile brute realizate. Desi ne aflam in epoca primitiva a ceea ce va deveni peste ceva timp realitatea virtuala - mi se par interesante toate aceste initiative si previziuni despre cum va arata internetul in versiunea 3D. In 2005, cand s-a lansat Google Earth, utilizatorii erau fascinati de faptul ca puteau sa tasteze adresa personala si sa zboare in jurul globului pina cand isi vizualizau imaginea din satelit a propriei case. Azi, utilizatorii uploadeaza propriile imagini si versiuni digitale 3D ale cladirilor direct in Google Earth. Dar intr-o zi vor putea sa se plimbe pe o strada din Google Earth si sa intalneasca pe altcineva, cu care chiar sa aiba o conversatie. Acest tip de relationare este inca departe, dar nu un vis imposibil. Companii ca Google, Linden Lab, IBM si multe altele, fac pasii catre navigarea pe un internet in 3 dimensiuni (si nu doar pe site-urile lor) folosind un avatar care ne va reprezenta in spatiul digital. Aceste companii incearca sa stabileasca standarde tehnice si sisteme de dezvoltare open-source, ce vor permite ca internetul sa devina o galaxie de lumi virtuale interconectate. Din articolul Just Ahead din Business Week. Si tot de acolo: Steve Prentice, vice presedinte al Gartner Research estimeaza ca pina in 2011, 80% din utilizatorii de internet vor avea avataruri sau replici digitale ale propriei persoane, atat pentru munca online cat si pentru divertisment.