Despre Ingeri

ingerii Purei Contemplari Guverneaza intreaga Creatie Serafimi Heruvimi Tronuri Ingerii Cosmosului Guverneaza intregul Cosmos Domenii Puteri Virtuti Ingeri ai Lumii Guverneaza intreaga Lume Principatele Arhangheli Ingeri Primul Cor Grupat ii jurul centrului puritatii Serafimii Cea mai inalta sectiune a ierarhiei, acesti ingeri sunt cel mai aproape de tronul Domnului. Ei sunt cei ce canta Trisagionul Sfant, Sfant, Sfant… si incercuiesc tronul existent datorita dragostei emanate de Dumenzeu. Aceasta dragoste aprinsa le da numele de serpi aprinsi. In aceasta forma de serpi aprinsi, se spune ca lumina emanata este atat de puternica, incat nici o alta creatura divina nu ii poate privi. Se spune ca exista patru fiinte angelice de acest gen. Sunt caracterizati ca fiind cele patru animale sfinte in cartea Revelatiilor si sunt descrisi de asemenea ca ingeri cu patru fete si sase aripi. Heruvimii Heruvimii detin cunostiintele lui Dumnezeu. Ei sunt cei care sunt adesea trimisi pe pamant cu cele mai importante sarcini: alungarea Omului din Gradina Edenului si Anuntarea lui Iisus au fost facute de catre un heruvim. Spirite ale Armoniei, gardienii stelelor fixe, pastratorii rapoartelor celestiale, datatorii de cunostinte. Conducatorii acestui ordin sunt: Ophaniel, Rikbiel, Zophiel si, inainte de cadere, Satana. In Cabala, un heruvim este unul dintre ingerii aerului. In nume, cat si in concept, heruvimii sunt assyrieni sau akkadieni in origine. Numele in akkadiana este Karibu si inseamna cel ce se roaga sau cel ce intervine, desi Dionysius a declarat ca acest cuvant inseamna cunostiinte. In assyriana veche, in arta, heruvimii erau portretizati precum creaturi imense, cu aripi, cap de leu sau de om, corpuri de taur sau sphincsi, vulturi etc. Erau asezati la intrarile palatelor sau templelor ca spirite pazitoare. In folclorul timpuriu al Cannanitilor, heruvimii nu erau perceputi ca ingeri (perceptia lui Theodorus, episcop al Heracleei, care a declarat: acesti heruvimi nu pot fi de natura angelica, ci mai degraba viziuni terifiante ale unor bestii, care l-ar fi putut inspaimanta pe Adam la intrarea in paradis. din Salked <>). Mai tarziu, heruvimiii au inceput sa fie vazuti ca spirite ceresti. Ei sunt primii ingeri mentionati in Vechiul Testament (Geneza 3:22). Ei pazesc cu sabii inflacarate, Copacul Vietii si Edenul, de aici descrierea lor ca flacara a sabiilor involburate. In Exodus 25:18 gasim 2 heruvimi de aur, cate unul de fiecare parte a arcai. In Ezekiel 10:14, 4 heruvimi, fiecare cu 4 fete si 4 aripi, apar la raul Chebar unde profetul evreu ii vede. In folclorul ocult, heruvimii sunt vazuti ca personificari ai vantului, purtatori ai tronului Domnului. In Revelatii 4:8, sunt creaturi ce traiesc, si il slavesc pe Creator. Aici, Sfantul Ion se refera la ei ca fiind animale sfiinte, cu 6 aripi. Ion din Damasc in Expozitia Credintei Ortodoxe vorbeste despre heruvimi ca fiind cu multi ochi/many-eyed. Contrar tablourilor si cartilor postale, sau a copertilor cartilor New Age, heruvimii nu sunt copii grasi inaripati. Ei sunt descrisi ca fiind creaturi asemanatoare cu sphinxul in folclorul assyrian. Tronurile Cunoscuti si ca Ophanim, acesti ingeri au ca prima indatorire, sa serveasca fiind caleasca Domnului. Insa, in afara de acest lucru, ei sunt cei insarcinati cu infaptuirea judecatii divine, actionand cu impartialitate si umilinta. Avand cea mai bizara infatisare fizica, sunt descrisi ca fiind roti mari, acoperite cu multi ochi si lumina stralucitoare. O explicatie data acestui lucru (in afara de faptul ca actioneaza precum caleasca Domnului) este faptul ca ei marcheaza sfarsitul primului Cor, unde emanatia lui Dumnezeu incepe sa ia o forma mai materiala, acestia existand intr-o stare de tranzitie. Spirite ale Vointei, ce aduc justitia lui Dumnezeu. Sunt uneori, numiti roti iar in Cabala se numesc Calesti sau Merkabah. Cartea oculta, Zohar, ii aseaza deasupra serafimilor, dar alte surse ii aseaza in locul heruvimilor, intreaga situatie fiind confuza. Printul conducator este Oriphiel sau Zabkiel/Zaphiel. Nota personala: alte surse, spun ca mai exista un cor, fiind 12 Ordine Angelice. Aceste 3 ordine: Supernale (Supernals) – Celestiale (Celestials) – Iluminatii (Illuminations) sunt puse deasupra Corului Creatiei, numindu-se Ingeri de Energie Pura, Vointa Sursei. Supernale (Traducerea in romana a cuvantului poate fi eronata.) Primul Ordin Angelic consta in fiinte de o lumina stralucitoare aurie si sunt companionii Sursei Intregii Existente. Ei formeaza ceea ce se numeste „Ingerii Prezentei (Angels of Presence). Exista 12 supernali intotdeuna, oricand, care servesc in aceasta forma, numarul 12 fiind numarul completarii in lumea fizica. Supernalii sunt aceele fiinte, extensii ale primelor intentii a Sursei Intregii Existente. Fiecare dintre acesti 12 poseda un principiu crescator si unul descrescator al creatiei, in echilibru, in armonie si sincronizare cu fiecare dintre cei 12. Ei au asistat ingerii, ajutandu-i sa devina constienti de intelepciunea tuturor lucrurilor. Membrii ai acestui Ordin: Michael, Metatron, Suriel, Sandalphon, Astanphaeus, Saraqael, Jehoel, Zagzagael, Uriel, Yefeiah, Akatriel. Celestiale (Traducerea in romana a cuvantului poate fi eronata.) Ei mentin conexiunea dintre Gandul si Intelepciunea Divina si manifestarea lor in lumile fizice. Ei apar ca o lumina argintie stralucitoare. Exista 3 celestiali cunoscuti. Putini sunt insa, cei care apar oamenilor sau lumilor din a 3-a densitate. Sunt prezenti prin intreaga existenta. Membrii ai acestui Ordin: Celestiel (Astarael) Illuminatii (Traducerea in romana a cuvantului poate fi eronata.) Ei mentin si realizeaza emulatia Luminii Divine si a Intelepciunii in lumile fizice. Ei apar ca o lumina iridiscenta. Sunt prezenti in toate lumile fizice. Membrii ai acestui Ordin: Sandalpon (Ilaniel) Al doilea Cor O unificare ultima cu Dumnezeu, Sursa. Toate Ordinele din aceasta Triada echilibreaza opozitiile precum binele si raul, fizic si spiritual, inalt si jos, astfel riscand sa fie corupti facand asta. Domeniile Actioneaza ca administrare de mijloc intre corul superior si cele inferioare, avand datoria de a da sarcini ingerilor din corurile inferioare. Ei isi primesc ordinele de la serafimi si heruvimi si sunt responsabili de asigurarea ordinii cosmosului. Foarte rar dominioanele se arata muritorilor, insa, se preocupa tacit de detaliile existentei. Spirite ale Intelepciunii, prin ei se manifesta Maiestria Domnului. Ei tin o sfera, sau un sceptru ca emblema a autoritatii, si in folclorul ebraic, conducatorul acestui ordin se numeste Hashmal sau Zadkiel. Membrii ai acestui ordin: Muriel, Zacharael (Yahriel) Virtutile Au doua sarcini majore, virtutile preocupandu-se de mentinerea aspectelor lumii naturale, dar si de a acorda binecuvantari lumii materiale. In prima lor sarcina, ei prezideaza asupra miscarii corpurilor ceresti, si a evenimentelor vremii, cum ar fi ploaia, ninsoarea, vantul s.a.m.d. In cea de-a doua, ei sunt cei care primesc ordinele si le transforma in miracole pentru favoritii Domnului. Diferite denumiri ale lor includ Malakim si Tarshishim. Membrii ai acestui ordin: Chamuel, Uriel, Gabriel, Michael, Peliel, Barbiel, Sabriel, Haniel, Hamaliel. Puterile Spirite ale Formei. Avand una dintre cele mai periculoase sarcini, puterile sunt responsabile pentru mentinerea granitelor dintre Rai si Pamant. Actioneaza ca un fel de paznici de elita, ei sunt constant in asteptarea atacurilor demonice, ei sunt prima linie de aparare a Raiului. Ei sunt responsabili si de pazirea sufletelor in drumul dintre Pamant si Rai. Probabil ca din cauza aproprierii lor cu Pamantul, sunt mult mai multi ingeri din acest rang numarati printre cei cazuti. Ei opresc incercarile/eforturile demonilor de a pune stapanire pe lume, ei prezida deasupra lor, sau (cum a spus Sfantul Paul) ei insisi sunt demonici. Ertosi, Sammael, Camael (depinzand de sursa) este conducatorul ordinului. Membrii ai acestui ordin: Gabriel, Raphael, Verchiel. Al treilea Cor Cei mai expusi si mai vulnerabili la atacul carnii. Ingerii acestor Ordine sunt cei mai bine cunoscuti de oameni pentru ca sunt cei mai asemanatori oamenilor. Principatele Principatele au grija de lumea muritorilor in mod direct, ghidand si protejand natiunile si orasele oamenilor. De asemenea, ei sunt responsabili de protejarea religiei si a politicii. Astfel, se presupune ca ei au mai multa libertate de a actiona decat ingerii inferiori lor si sunt responsabili de infaptuirea de acte divine in aria lor. Spirite ale Personalitatii, sau a Timpului, Protectori ai religiei. Conducatorul este Nisroc. Membrii ai acestui ordin: Anael, Haniel, Cerviel, Amael, Requel. Arhanghelii si Ingerii, gardieni ai oamenilor si a tuturor lucrurilor fizice. Arhanghelii Spirite libere. Termenul Arhanghel se refera la un inger mai mare cum ar fi Michael si Gabriel, cunoscuti si ca printi conducatori. Ordinul se poate referi si la ingeri care stau langa tronul Domnului, astfel fiind ingeri cu un rang mai mare. In timp ce Arhanghel este folosit pentru a defini un inger important, termenul este folosit aici ca penultimul rang in ierarhia celestiala. Confuzia vine din modul antic ebraic de a defini ingerii care erau simpli ingeri si arhanghelii. Mai tarziu, ierarhia a fost mai bine definita, si multi ingeri, numiti anterior arhangheli au devenit ingeri mult mai importanti. Arhanghelii sunt resposabili nu doar de administarea sarcinilor ingerilor, dar si de a fi lideri in armata divina in timpul luptelor. Membrii ai acestui ordin: Gabriel, Raphael, Michael, Metatron, Uriel, Chamuel, Zadkiel,, Jophiel, Barbiel, Jehudiel, Barachiel, Jeremiel (depinde de sursa), Satana (inainte de cadere) si multi altii. Ingerii Fii ai vietii. Un rang care serveste ca intermediar intre Dumnezeu si Om. Ingerii sunt cel mai aproape de pamant si de lucrurile pamantesti, in timp ce arhanghelii au mai multe in comun cu regatul ceresc. Ambele ordine sunt foarte asemenatoare si deseori sarcinile lor se intalnesc. Ingerii au doua mari sarcini. Prima, ei sunt responsabili de protejarea treburilor oamenilor intr-o maniera mai directa decat principatele, in loc sa protejeze o intreaga natiune, ingerii protejeaza o anumita familie, un suflet individual, ghidandu-l subtil si tinandu-l in siguranta, protejandu-l impotriva atacurilor demonice. De asemenea, ei sunt mesagerii Domnului, actionand ca mesageri nu doar pentru Dumnezeu dar si pentru ingerii din rangurile mai inalte. In ebraica, sunt numiti mal'akh, inseamnand mesager, in persana cuvantul este angaros insemnand curier. Share this: Facebook