Ion Țiriac și Ilie Năstase, spectatori la Transilvania Open
-
Ion Țiriac și Ilie Năstase, legendele tenisului românesc, au urmărit
alături de Ioan Rus și
The post Ion Țiriac și Ilie Năstase, spectatori la Transilvan...
Reguli de baza in marketingul online
Succesul unei actiuni de marketing online este determinat de cateva ingrediente de baza. Sunt cam aceleasi principii care stau la baza jocurilor: a). involve the user: co-intereseaza-l, distreaza-l, da-i ceva amuzant de facut b). sisteme de ranking: votare, colectare de puncte, click-uri sau vizualizari c). recompense, premii atractive d). colectarea datelor de contact ale participantilor Prin 2003, in plina era a regresului companiilor aeriene, olandezii de la KLM au facut cateva miscari strategice care i-au ajutat nu doar sa supravietuiasca, dar chiar sa isi consolideze pozitia pe piata mondiala. Pe linga parteneriatul cu Air France (si altele ulterioare) - au taiat drastic costurile de personal prin introducerea unui sistem performant de online-booking si self check-in. (azi aproape toate companiile aeriene folosesc - mai bine sau mai prost - un sistem de rezervari online automatizat). Practic, KLM si-a concentrat atentia pe marketingul online. Imi aduc aminte de prima campanie cu caracter viral, care presupunea sa-ti faci o rezervare online si sa razuisti un loz virtual. Daca iti iesea de 3 ori aceeasi capitala - primeai biletul de avion gratuit catre destinatia castigatoare. Pentru a beneficia de un alt loz virtual, trebuia sa inviti 3 prieteni si de fiecare data cand unul din ei participa la concurs, primeai automat instiintare pe mail ca mai ai inca un loz de razuit. Si pentru ca premiile nu-i costau aproape nimic, pusesera in joc o multime de bilete castigatoare.
Imi aduc aminte de isteria creata in firma cand una dintre colege a castigat excursia, si cum ne invitam unii pe altii, de pe diferite conturi de email, ca sa mai obtinem o sansa de razuit virtual. Astfel, KLM a inceput sa-si invete clientii sa foloseasca sistemul de rezervari online si s-a ales cu o imensa baza de adrese de email, pe care o foloseste ne-invaziv, rezumindu-se doar la oferte speciale si promotii. Din cand in cand mai lanseaza cate un concurs similar si isi actualizeaza astfel baza de date. Un alt exemplu, mai recent: Lacoste si US Open. Pe site-ul Lacoste, utilizatorii sunt invitati la o partida de tenis virtual cu Andy Roddick si pot castiga bilete la finala de la Flushing Meadows. Lacoste a pus la punct un adver-game 3D reusit, conectand utilizatorii cu brandul lor si folosindu-se de notorietatea US Open-ului. Participarea e insa rezervata doar rezidentilor din SUA, fiind necesara inregistrate datelor personale pentru a juca si a se califica pentru premiul pus in joc. Partea virala e rezolvata simplu: poti juca o singura data, dar pentru o noua sansa trebuie sa recomanzi un prieten, care sa joace si el la randul lui.